Hoe maakt mijn redactiewerk deze blog effectiever?Eerst schrijft het team van Unpaid, na trefwoordenonderzoek, een eerste versie van een blogpost. Die krijg ik in mijn mailbox om hem te optimaliseren, met het oog op SEO én de lezer. Want met een complex onderwerp als facturatie en debiteurenbeheer - en juristen die de pen vasthouden - dreigen de artikels al eens … tja, minder vlot te klinken. Ik herstructureer de tekst waar nodig, herschrijf en vereenvoudig. Zodat elke leek het artikel snapt en moeiteloos het einde van de pagina haalt, waar ik een passende call to action heb toegevoegd. Soms komt daar nog wat research bij kijken: begrijp ik iets niet, dan zoek ik het op en leg het uit aan de lezende ondernemers die Unpaid volgen. Voor de gepimpte blogpost teruggaat naar de klant, bedenk ik een effectieve metatitel en metadescriptie. Daarna is het weer aan Unpaid: ze plaatsen de afgewerkte tekst op hun website, meestal dezelfde dag nog. En kort daarna posten ze erover op LinkedIn en Facebook, met de social media-copy die ik in één beweging voor hen schreef. Ook meer bereiken met je blog?Ik help je graag: ik schrijf blogartikels from scratch, maak je zelfgeschreven blogs beter of zet je met blogcoaching op weg om met meer resultaat te doe-het-zelven. Foto: Mathieu Stern - Unsplash
Comments are closed.
|