Scriptwriting voor sensibiliserende storytelling-video's Gepubliceerd op europa.eu/euprotects Gewone mensen uit heel Europa beschermen op de één of andere manier hun medemensen, vaak zonder er zelf bij stil te staan. Dat wil de Europese Unie met deze reeks video's in beeld brengen. Wat heeft de Slovaakse man hieronder te maken met een bosbrand in Sicilië? Hoe kan een Engelse kinderarts een Fins jongetje van vier weer een toekomst geven? En hoe zijn een Spaanse politieagent en een Bulgaarse maatschappelijk werkster met elkaar verbonden? De antwoorden op vragen als deze puurde ik uit pagina's lange interviews met elk van hen. Ik vatte ze samen in vlotte quotes en schakelde deze aan elkaar tot een logische ketting die elke Europeaan kan begrijpen. Waarna elke getuige zélf haar of zijn verhaal in het kort herhaalde voor de camera. Productie en realisatie: Wenneker
Drukwerk: magazine voor klanten en sympathisanten Coördinatie, samenstelling, alle redactie en eindredactie Verspreid via alle Vlaamse Oxfam-Wereldwinkels
Research, interviews, copywriting en SEO-optimalisatie
Verschenen op www.amon.be/blog
Dat was zo ongeveer wat ik dacht toen ik de eerste keer bij Amon langsging. Maar oef. Holacracy bleek niks meer te zijn dan de future proof manier van werken die het rekruteringsbedrijf hanteert. Het voorbije halfjaar dachten mijn geweldige #dreamteam-collega Linde en ik een plan uit voor de communicatie van Amon, in de eerste plaats gericht op hun branding als werkgever. En om in het oog te springen bij de best passende medewerkers, is die holey-moley-holacracy een gigantische troef. Voor freelance copywriters trouwens ook: ik ben ondertussen een grote fan.
Geslaagde perscommunicatie
Omdat Amon een verantwoordelijke speler in de IT-sector wil zijn, reikt het jaarlijks een award uit voor de ‘Enterpreneurial ICT & Digital Graduate of the year’. De winnaar krijgt een waardevol bootcamp in Silicon Valley. In oktober 2018 zette ik mijn schouders onder de perscommunicatie over deze wedstrijd. Ik schraapte de nodige contacten bij elkaar, stelde een persbericht en een achtergronddossier op en belde en mailde journalisten. Met succes: het Hasseltse team van winnaar Amigrow kon zijn verhaal doen op de Limburgse tv en radio, kwam aan bod op heel wat relevante websites en in het magazine van Voka. Print Copywriting ![]() No worries. Zo'n vaart zal het niet lopen. Er dreigt geen tekort aan cacao, maar de boeren raken wél uitgeput. Ik mocht de pen vast houden van Oxfam-Wereldwinkels' sterk gestaafde pleidooi voor duurzame chocolade. Dat wil zeggen: zonder kinderarbeid, zonder ontbossing en mét een leefbaar inkomen voor de cacaoboeren. Chocolade waar je als echte Belg trots op kan zijn, kortom. Lees de brochure. Drukwerk: magazine voor klanten en sympathisanten Coördinatie, samenstelling, alle redactie en eindredactie Verspreid via alle Vlaamse Oxfam-Wereldwinkels ![]() In dit nummer:
Print Coördinatie, research en copywriting Vormgeving en illustraties: Bart Behiels Verschenen in EOS-magazine Starling Reizen publiceert dit jaar maandelijks in EOS-magazine. We bedachten voor de reeks advertenties een concept dat de lezer elke keer nieuwsgierig maakt naar één van de gebieden die Starling bezoekt. Dat doen we met een sprekende foto en informatieve copy, in snackable bites. Interview en redactie Verschenen in FAIR-magazine en op www.oxfamwereldwinkels.be
Research, copywriting en SEO-optimalisatie Verschenen op blog.eneco.be/zon Iedereen aan de zonnepanelen! Dat wil Eneco, liefst dit jaar nog. Het maakte de verstandige keuze om - no nonsens, yes results! - Dallas Antwerp in te schakelen. En Dallas belde mij. Dus verdiepte ik me gretig in de wereld van blauwe en zwarte panelen, energiesubsidies en Power Optimizers. De eerste resultaten lees je hier:
|