COPYWRITING & COMMUNICATIE
  • Portfolio
  • Wie?
  • Wat vinden klanten?
  • Contact
  • Doe-het-zelf

Open deur

26/2/2019

 
Blogpost verschenen op oxfamwereldwinkels.be
Research en copywriting

Foto
Blogpost 'Oxfams recept voor jouw vegan menu'
Een jaar al! Op 26 februari 2018 trok ik de Oxfam-deur achter me dicht. Gelukkig viel ze niet in het slot.

Met héél veel plezier pen ik nog altijd het FAIR-magazine bij elkaar. Of schrijf ik weleens een brief aan 'onze' vrijwilligers.

Vorige week mocht ik de vegan toer op, helemaal SEO proof nog wel ... 

​
Lees de blogpost

hoe deze slovaak een italiaans dorp redde? Ik toon het je in deze 1-minuut-video

28/1/2019

 
Scriptwriting voor sensibiliserende storytelling-video's
Gepubliceerd op europa.eu/euprotects
Gewone mensen uit heel Europa beschermen op de één of andere manier hun medemensen, vaak zonder er zelf bij stil te staan. Dat wil de Europese Unie met deze reeks video's in beeld brengen.

Wat heeft de Slovaakse man hieronder te maken met een bosbrand in Sicilië? Hoe kan een Engelse kinderarts een Fins jongetje van vier weer een toekomst geven? En hoe zijn een Spaanse politieagent en een Bulgaarse maatschappelijk werkster met elkaar verbonden?

De antwoorden op vragen als deze puurde ik uit pagina's lange interviews met elk van hen. Ik vatte ze samen in vlotte quotes en schakelde deze aan elkaar tot een logische ketting die elke Europeaan kan begrijpen. Waarna elke getuige zélf haar of zijn verhaal in het kort herhaalde voor de camera. 
Productie en realisatie: Wenneker

sensibiliserende copy die verkoopt: Oxfam-Wereldwinkels' FAir-magazine

25/1/2019

 
Drukwerk: magazine voor klanten en sympathisanten
Coördinatie, samenstelling, alle redactie en eindredactie
Verspreid via alle Vlaamse Oxfam-Wereldwinkels
Foto
Klik op de cover om het nummer te doorbladeren.
In dit nummer van januari 2019:
  • een interview met fair fashion-blogster Eline Rey
  • vier gepassioneerde vrijwilligers aan het woord
  • goede voornemens in een fair kleedje
  • een artikel over Kate Raworth's donuteconomie

Bloggen voor amon: "Holy moley, zijn ze hier 'holacracy'?"

4/1/2019

 
Research, interviews, copywriting en SEO-optimalisatie
​Verschenen op www.amon.be/blog
Dat was zo ongeveer wat ik dacht toen ik de eerste keer bij Amon langsging. Maar oef. Holacracy bleek niks meer te zijn dan de future proof​ manier van werken die het rekruteringsbedrijf hanteert. Het voorbije halfjaar dachten mijn geweldige #dreamteam-collega Linde en ik een plan uit voor de communicatie van Amon, in de eerste plaats gericht op hun branding als werkgever. En om in het oog te springen bij de best passende medewerkers, is die holey-moley-holacracy een gigantische troef. Voor freelance copywriters trouwens ook: ik ben ondertussen een grote fan. 
Foto
Blog van Amon
Ondertussen pende ik een resem blogposts bij elkaar. Enkele daarvan zijn al verschenen:
  • ​Holey moley, wat is holacracy?
  • This is IT 2018: finalisten op de rooster bij de jury
  • Amon stuurt start-up met anti-pest-app naar Silicon Valley
  • "Out of the box!" - interview met Bjorn Van Reet, CIO van Kinepolis en CIO of the Year 2017
  • Tevreden medewerkers, Amons kostbaarste kapitaal
Geslaagde perscommunicatie

Omdat Amon een verantwoordelijke speler in de IT-sector wil zijn, reikt het jaarlijks een award uit voor de ‘Enterpreneurial ICT & Digital Graduate of the year’. De winnaar krijgt een waardevol bootcamp in Silicon Valley. 

In oktober 2018 zette ik mijn schouders onder de perscommunicatie over deze wedstrijd. Ik schraapte de nodige contacten bij elkaar, stelde een persbericht en een achtergronddossier op en belde en mailde journalisten.

​Met succes: het Hasseltse team van winnaar Amigrow kon zijn verhaal doen op de Limburgse tv en radio, kwam aan bod op heel wat relevante websites en in het magazine van Voka. 

Copywriting brochure: ‘Chocolade dreigt tegen 2020 te verdwijnen’

5/10/2018

 
Print
Copywriting
FotoBrochure voor Oxfam-Wereldwinkels.
No worries. Zo'n vaart zal het niet lopen. Er dreigt geen tekort aan cacao, maar de boeren raken wél uitgeput. Ik mocht de pen vast houden van Oxfam-Wereldwinkels' sterk gestaafde pleidooi voor duurzame chocolade. Dat wil zeggen: zonder kinderarbeid, zonder ontbossing en mét een leefbaar inkomen voor de cacaoboeren. Chocolade waar je als echte Belg trots op kan zijn, kortom.

Lees de brochure. 

FAIR OKTOBER 2018 - MAGAZINE OXFAM-WERELDWINKELS

4/10/2018

 
Drukwerk: magazine voor klanten en sympathisanten
Coördinatie, samenstelling, alle redactie en eindredactie
Verspreid via alle Vlaamse Oxfam-Wereldwinkels
FotoKlik op de afbeelding om het magazine te bekijken.



​In dit nummer:
  • een interview met de producenten achter het eerste Belgische fairtrade-appelsap 
  • een interview met een Zuid-Afrikaanse wijnmaker
  • feestelijke faire cadeautjes en ingrediënten
  • korte uitjes naar Bangladesh en Oeganda

op de koffie

4/9/2018

 
Print
Interview en copywriting
Verschenen in FAIR-magazine
Foto
Interview bij WOEST in Gent. Foto: Yel - Oxfam-Wereldwinkels.
Voor iemand die uren en uren achter haar bureau doorbrengt, drink ik weinig koffie. Maar als er een boeiend gesprek bijhoort, moet je het me geen twee keer vragen. Schenk jezelf ook een kopje in en kom mee naar de koffiebar voor deze interviews uit de reeks 'Op de koffie' van Oxfam-Wereldwinkels.
  • Samenwerken aan een leefbaar landbouwsysteem - met Stefanie Devloo van Solidagro
  • Fair trade, gewoon gezond verstand - met Alexander Talpe van e5 mode
  • Mensen echte kansen geven - met Marleen Vermeire en Johan Van Sieleghem van Howest
  • "Alleen wetgeving kan chocolade duurzaam maken" - met Antonie Fountain van VOICE
  • Meer en meer fair trade - met Luc De Schepper van UHasselt

Advertentiereeks voor starling reizen

23/8/2018

 
Print
Coördinatie, research en copywriting
Vormgeving en illustraties: Bart Behiels

Verschenen in EOS-magazine
Starling Reizen publiceert dit jaar maandelijks in EOS-magazine. We bedachten voor de reeks advertenties een concept dat de lezer elke keer nieuwsgierig maakt naar één van de gebieden die Starling bezoekt. Dat doen we met een sprekende foto en informatieve copy, in snackable bites. 

Festival met de D van duurzaam

6/7/2018

 
Interview en redactie
​Verschenen in FAIR-magazine en op www.oxfamwereldwinkels.be
Foto
Foto: Oxfam-Wereldwinkels vzw - Yel
Toen de lente nog pril was en de wei nog leeg, interviewde ik Jeroen Verdonck, één van de drijvende krachten achter Festival Dranouter. Over de samenwerking met Oxfam die verder gaat dan groene parasols en eerlijke cocktails. Over hoe het festival verankerd is in de Heuvellandse grond. En over het Dranouter-DNA dat bulkt van duurzaamheid.

Iets om bij stil te staan als je deze zomer de zoveelste wegwerpbeker toegestopt krijgt ... Tot op de - weer wat duurzamere - Gentse Feesten? 

13 redenen waarom zonnepanelen jou geluk brengen

30/4/2018

 
Research, copywriting en SEO-optimalisatie
​Verschenen op  blog.eneco.be/zon
Foto
Iedereen aan de zonnepanelen! Dat wil Eneco, liefst dit jaar nog. Het maakte de verstandige keuze om - no nonsens, yes results! - Dallas Antwerp in te schakelen. En Dallas belde mij. Dus verdiepte ik me gretig in de wereld van blauwe en zwarte panelen, energiesubsidies en Power Optimizers. De eerste resultaten lees je hier:
  • 13 redenen waarom zonnepanelen jou geluk brengen
  • Omzeil de nadelen van zonnepanelen
  • Power optimizers: optimaal rendement uit je zonnepanelen
Allemaal SEO-proof, in de beste Dallas Antwerp-traditie ...
<<Previous
Forward>>
    Met welke tekst kan ik jou helpen?

    Wegwijs

    All
    Amon
    Befair.be
    Blog
    Eneco
    Interview
    KBC-Agent
    Matexi
    Officient
    Online
    Oxfam
    Print
    Starling Reizen
    Storytelling
    Video
    Wenneker

Proudly powered by Weebly
  • Portfolio
  • Wie?
  • Wat vinden klanten?
  • Contact
  • Doe-het-zelf