Volgende uitdaging: die website levendig houden. Suzan zag meteen in dat ze haar website sneller in the picture zou werken met een regelmatig aangevulde blog. Aan ideeën had ze geen gebrek, enkele blogartikels waren zelfs al uitgeschreven. Maar die publiceren ... daarvoor moest ze nog een drempel over. Je kennis delen op een blog is één ding, maar een tekst schrijven die zowel je websitebezoeker als Google & vrienden boeit, da's nog iets anders. Dus hielp ik Suzan heel graag over haar onzekerheid heen: met blogcoaching. blogcoaching: hoe werkt dat?Jij blogt zelf, ik zorg dat je er beter in wordt. Zo werkt het in 't kort. Concreter vraag ik je om zelf 3 blogs te schrijven, telkens over onderwerp dat een prangende vraag van je doelgroep beantwoordt. We brainstormen samen over die thema's en een leuke insteek, als je dat wil. Daarna zet ik mijn meest kritische bril op en verbeter ik jouw blogteksten:
Uit de teksten die jij geschreven hebt, en die ik ondertussen optimaliseerde, destilleer ik een overzicht met heel concrete tips. Geen standaardlijstje dat je overal online vindt, maar specifieke aandachtspunten voor jou, die je volgende blogartikels beter zullen maken.
Of lees eerst eens de blogs die Suzan zelf schreef. Enkel bij de 'oudste' 3 blogs hield ik de pen mee vast, in de recentere artikels blogt ze 100% zelf. Met mij als grootste supporter, uiteraard! Voordelen van bloggen als ondernemer?Over de voordelen van bloggen voor ondernemers schreef ik (hoe kan het ook anders) een blog op de website van WAT. Meer nog: het was de allereerste blog die daar ooit verscheen. Moet nog gezegd wat een goed idee bloggen is, als je wilt scoren in Google?
Afbeelding: canva.com Comments are closed.
|